Saptamana 11 de sarcina

Saptamana 11 de sarcina

Saptamana 11 este foarte importanta, pentru ca marcheaza practic trecerea de la stadiul de embrion la cel de fat. Bebelusul masoara aproximativ 5 cm, iar trasaturile sale fizice sunt din ce in ce mai bine conturate. Dezvoltarea ficatului se opreste, de asemenea, pe parcursul acestei perioade cruciale in evolutia fatului. Este perioada in care medicul iti va recomanda sa efectuezi anumite teste prenatale, ce pot determina starea de sanatate a copilului.

Unghiutele si un fel de pufulet de piersica ii acopera "corpusorul" bebelusului. Organele vitale – ficatul, rinichii, intestinele, creierul si plamanii – sunt pe deplin formate, desi capul ocupa jumatate din lungimea corpului. Fruntea este inca foarte ridicata – dar mai tarziu se va metamorfoza intr-o fata umana.

Daca ati putea "trage cu ochiul" in interiorul dvs, ati putea sa ii distingeti clar linia coloanei vertebrale. Nervii spinali se intind deja din directia sirei spinarii. Bebelusul creste intr-un ritm foarte rapid. In aceasta saptamana i se dubleaza greutatea si creste cu aproape un centimetru in lungime. Acest ritm de crestere se va pastra pana la saptamana a 16-a.

/Images/saptamana-11-sarcina-poza1.jpg

Cum se schimba viata dvs in saptamana 11-a de sarcina:
Uterul dumneavoastra are acum marimea unui grapefruit. Cu ajutorul unui stetoscop Doppler, veti putea auzi bataile rapide ale inimioarei fatului. O viitoare mamica a descris acest sunet ca apropiat galopului unor caluti.

Ar fi o idee buna sa incepeti sa invatati exercitiile Kegel (contractii ale zonei pelviene si vaginului) si sa faceti cite 25 pe zi. Acest gen de exercitii le puteti face in orice loc si nu trebuie sa mergeti la sala de gimnastica…Sunteti blocata in trafic, spalati vasele, sunteti intr-o sedinta plicticoasa…acum e timpul sa faceti ceva util pentru dvs… practicati niste exercitii Kegel. Acest gen de exercitii intaresc musculatura zonei pelviana si vaginulale. Ca sa faceti un exercitiu Kegel, incercati sa intariti muschii din zona vaginala si anala pentru 8-10 secunde. Nu intelegeti? Practicati oprirea jetului urinei cind stati pe toaleta! Cititi totul despre exercitiile Kegel si despre cum se practica aici: Exercitiile Kegel.

Capitolul mancare 🙂

Deoarece senzatia de greata si discomfort se stabilizeaza, s-ar putea ca apetitul tau, graviduto sa creasca. Alimentatia recomandata va ramane aceeasi: regula de aur este: multe fructe, legume si cereale. Alege de fiecare data sa consumi alimente slabe in grasimi saturate, colesterol si modereaza consumul de zahar si sare.

Calculatorul de AICI ofera o cifra indicativa la cat te-ai putea ingrasa cu sarcina, si nu uita sa ti cont de saptamana in care te afli si greutatea pe care ai avut-o inainte de sarcina.

Va recomandam sa mai cititi si:

Nu uitati sa admirati Albumul GravidelorMiss Odiseea Sarcinii dar si Miss Odiseea Sarcinii – Galeria Star. Dovada sigura ca graviditatea este o stare de frumusete.

Despre sarcina la inceput mai cititi si urmatoarele:

 Urmariti fiecare saptamana de dezvoltare intrauterina aici:  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

 Odiseea sarcinii in 40 de saptamani
Forumul cu burtici si generatii de mamici. Suport, caldura, prietenie si atitudine.

/Images/nume-de-copii.gifNume de copii

Despre alegerea numelui copilului si legatura lor cu destinul …

 /Images/prematuri.pngPrematurii: Esentele tari
Esentele tari se tin in sticlute mici. Aici isi fac stagiul prematurii DC. Putin grabiti si foarte curiosi.

Alt sfat: scrieti despre ce ati simtit si trait in acea zi pe Jurnaldesarcina.com. In afara ca este un mod minunat de a va aranja si ordona gandurile, ele vor ramane inregistrate pentru mai tarziu. Va fi reconfortant sa le cititi la implinerea unui anisor de viata a puiului dvs, sau chiar cand va sarbatori majoratul.
 

 

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.