Patru motive sa consumati ciocolata neagra

4 motive sa consumati ciocolata neagra

Ciocolata este un adaos alimentar sanatos pentru majoritatea. Desigur, trebuie sa fie ciocolata neagra organica, minim indulcita si fara aditivi de lapte. Deoarece cacaoa bruta este principalul antioxidant si furnizor nutritiv, ciocolata trebuie sa aiba minim 70% cacao si sa fie mai mult amara decat dulce.

Dar, ciocolatile negre semi-dulci sunt mult mai accesibile, convenabile si desigur mai delicioase. Drept urmare, s-au studiat si beneficiile aduse sanatatii in urma consumarii frecvente a 100g ciocolata:

1. Imbatranirea mentala intacta

Un studiu recent a consumului de bauturi fierbinti cu cacao, a fost sustinut de National Institute on Aging and the National Heart, Lung, and Blood Institute. Cercetatorii s-au preocupat de cresterea fluxului sanguin cerebral si functionarea creierului la persoanele in varsta.

S-au selectat 60 de participanti, cu o varsta medie de 73 de ani, care nu sufereau de dementa. Ei au baut doua cani de cacao fierbinte pe zi, fara nici o alta forma de ciocolata timp de 30 de zile. Dintre cei 60 de participanti, 18 au fost testati pentru afectarea fluxului sanguin cerebral cu un anumit nivel de leziuni ale creierului. Dupa consumarea bauturilor de cacao, cei 18 au aratat imbunatatiri semnificative in fluxul sanguin cerebral si la testele de memorie, in timp ce participantii care nu au consumat bautura nu au avut nici o modificare in scorurile de testare.

Exista o corelatie puternica intre cuplarea neurovasculara si functia cognitiva, si ambele pot fi imbunatatite prin consumul de cacao regulat la persoanele cu deficiente de baza.

/Images/cacao-se.jpg

2. Reducerea arsurilor solare

Un alt studiu, publicat de Journal of Cosmetic Dermatology, in 2009, a stabilit ca, consumul de ciocolata a ajutat la protejarea impotriva razelor ultra-violete in urma expunerii la soare (UV).

Ei au impartit 30 de participanti in doua grupuri de 15 membri fiecare. Un grup a fost hranit cu ciocolata bogata in flavanol (HF), in timp ce al doilea grup a consumat ciocolata saraca in flavanol (LF), zilnic, timp de 12 saptamani.

Dupa perioada de 12 saptamani, nivelul dozei minime de eritem (MED) a fost de doua ori mai mare pentru grupul de HF. Eritem = atunci cand pielea incepe sa prinda o culoare roz in urma expunerii la soare. Testul MED masoara acest prag.

Deci, daca doriti sa absorbiti mai multe raze UVB si vitamina D, fara a va arde, sariti peste un Mars si consumati ciocolata neagra cu un continut ridicat de cacao.

3. Sanatatea cardiovasculara

Acesta a fost un studiu masiv epidemiologic realizat in cooperare cu mai multe institutii medicale din Boston, folosind 4970 de membri in varsta 25 – 93 ani care au participat la studiul National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI) Family Heart. Acest grup a descoperit ca, cei care au mancat ciocolata au avut mai putin de a face cu bolile coronariene.

4. Inflamatia

Un studiu intitulat "Consumul regulat de ciocolata neagra este asociat cu concentratii plasmatice scazute ale proteinei C reactive la populatia italiana" a fost publicat de revista, Nutritie, in 2008. Proteina C-reactiva (CRP) este un marker de inflamatie produs de un ficat stresat. Se poate referi la boli autoimune sau infectii. Este asociata cu hipertensiune arteriala, diabet zaharat, boli de inima si cancer.

Acest studiu a acoperit cateva mii de italieni care au mancat ciocolata, mai exact: ciocolata cu lapte si doar ciocolata neagra.

Cei care au consumat ciocolata neagra moderat au avut cele mai scazute niveluri serice de CRP. Studiul a concluzionat cu "… un consum regulat de ciocolata neagra in doze mici poate reduce inflamatia."

autor: redactor SE – Toate drepturile rezervate supereva.ro (c) 2013

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.