Nutritie fara colesterol

 Este
important sa intelegem ca alimentatia sanatoasa nu poate fi nesistematica, si
este important sa mancam nu numai alimente gustoase, ci si utile.


Ce este colesterolul?


Colesterol –
grasimi naturale (lipofile) de alcool. Colesterolul nu se dizolva in apa, dar
este solubil in grasimi si alti solventi organici. Mare parte din acesta,
aproximativ 80% din colesterol, necesar pentru procesul de metabolism, este
produs de organism in ficat, intestine, rinichi, glande suprarenale, organe
sexuale, iar restul de 20% sunt completate cu alimente. Colesterolul asigura
stabilitatea membranelor celulare intr-o gama larga de temperaturi. Nivelul de
activitate reflecta procesele de sinteza a colesterolului in
ficat.


Ateroscleroza
este una dintre cele mai comune boli cronice ale sistemului circulator, si apare
atunci cand peretii arterelor incep sa puna exces de grasime – iar placi
sclerotice sunt formate. Dar totul incepe cu stilul de viata si cu neglijarea
nutritionala.


Colesterol 220
mg/dl este considerat ridicat, 250 mg/dl – necesita tratament, iar 300 – este
deja un grad ridicat de factori de risc pentru ateroscleroza. Dieta este
necesara pentru orice nivel ridicat de colesterol.


De ce este colesterolul
periculos?


Nu colesterolul
in sine este periculos, dar la un nivel inalt promoveaza formarea de placi
aterosclerotice pe peretii vaselor, ceea ce provoaca embolie, hipertensiune
arteriala si atac de cord.


Noi stim ca
placile de colesterol incalca fluxul de sange, si provoaca, de asemenea,
formarea de cheaguri de sange pe perete. In conditii adverse, cheagurile pot fi
detasate si bloca o artera undeva. Apoi are loc deficitul acut de vase (de
exemplu, atacul de cord).


Medicii sfatuiesc
sa determinam nivelul de colesterol total. Este mai bine sa treci pe analiza
toti parametrii de spectru de lipide din sange. Orice boala – o consecinta a
malnutritiei, prin urmare, ar trebui sa revizuiasca relatia dvs cu
alimentele.


Pot folosi suplimente alimentare, fara acordul
unui medic?


Nu, nu se poate,
pentru a evita o perturbare a metabolismului. Medicii considera ca “… pana
acum o axioma puternica care a crescut consumul de colesterol a dus la
ateroscleroza, si, prin urmare, la un atac de cord sau accident vascular
cerebral. Datorita acestui fapt, producatorii au evoluat o afacere profitabila
“anticolesterol”. Sute de “diete” non-grasimi, medicina si bioaditivi sunt
produsi, a caror lung efect nu a  fost studiat indelung, in timp ce
nivelurile relativ scazute de colesterol, ca sa spunem, nu a fost inca
dovedit”.


Deci, acestea sunt principiile de baza ale
nutritiei anticolesterol:


1.
Produse din carne
Uita de carnea de porc, de oaie, din organe.
Alimente precum mezelurile afumate sunt inadmisibile! Carnea de vita poate fi
mancata o data pe saptamana dar sa fie slaba. Este mai bine sa acordati
prioritate carnii de pui, curcan si manzat scazut in grasimi. Carnea alba ar
trebui sa fie inabusita, fiarta sau coapta in folie de
aluminiu.


2. Utilizati produse lactate cu 5% grasime.
Evitati produsele care contin lapte si ulei de nuca de
cocos.


3. Leguminoasele de tot felul sunt
recomandate.


4. Folositi cereale in terci si supe. Se fierbe
orezul brun si grosier.


5. Alegeti painea de grau
integrala.


6. Maslinele sunt utile numai atunci cand mancati
nu mai mult de 6-8 unitati pe zi.


7. Consumati oua nu mai mult de doua ori pe
saptamana.


8. Nuci – migdale. Alte fructe cu coaja – mai
rar, si in cantitati mici, ele contin multa grasime.


9. Nu va limitati dieta in selectia de peste si
produse de peste.


10. Pentru desert – fructe si produse din fructe,
produse de patiserie, fara crema grasa, cu o cantitate limitata de zahar. Noi
stim ca grepfrutul rosu reduce eficient colesterolul si ajuta in lupta impotriva
bolilor cardiovasculare. Kiwi este bogat in vitamina C si fibre alimentare,
potasiu, si contine o enzima aktinidin, care ajuta la digestie. Kiwi este util
pentru sistemul imunitar si cardiovascular.


11. Din toate fructele, recomandate sunt merele,
care contin fibre solubile, ce pot absorbi si elimina colesterolul din organism.
Numarul de fructe proaspete si legume din dieta de zi cu zi nu trebuie sa fie
mai mic de 400g pe zi.


12. De asemenea, este recomandat sa limitati
consumul de sare la 5-6g / zi, si carbohidrati simpli (zahar) – pana la 30-60 de
grame pe zi.


13. Nu mancati produse
fast-food.


O astfel de dieta
va va ajuta la reducerea colesterolului din sange la 10%. Iar pe langa aceasta
dieta, un stil de viata fizic activ si echilibrat va poate ajuta si mai mult.
Tipul cel mai disponibil pe scara larga a activitatii fizice este mersul pe jos
viguros de cel putin 4-5 ori pe saptamana, timp de 30-45 de
minute.


Modalitatea populara de scadere a
colesterolului:


Folositi suc de
morcovi – 150g, suc de hrean – 150g, suc de trei lamai, miere – 2 cesti. Se
amesteca totul bine si se ia 1 lingurita de 3 ori pe zi, cu 1 ora inainte de
masa, timp de doua luni. Pastrati amestecul in frigider, intr-un vas inchis
ermetic.


Cum sa va restructurati programul de
viata?


1. Dupa ce va treziti dimineata, intindeti-va in
pat pentru cateva minute – este o placere si iti intinzi muschii foarte
bine.


2. Incepeti ziua cu suc de morcov-sfecla de zahar
(4:1 sau 5:1). Gasiti un raport confortabil si bucurati-va! Acesta este cel mai
bun suc pentru a va purifica intestinului mic si a stimula
activitatea!


3. Nu amestecati proteinele cu
carbohidratii!


4. Consumati multe
fructe.


5. Daca ati mancat carne sau peste, sa fiti
pregatit ca organismul dvs sa fie incarcat cu procesul de digestie timp de 4
ore. Daca beti in timpul acestei perioade, veti spala toate sucurile si
enzimele. Glandele sunt supraincarcate si imbatranesc
rapid.


6. Mestecati alimentele cu
atentie.


7. Mancati incet si incercati sa nu mancati prea
mult, atunci va pastrati puritatea interioara.


Normele de zi cu zi:


1. Nimic prajit.
2. Daca este
posibil, consumati numai produse naturale.
3. Putina sare si
aproape deloc zahar.
4. Mai multe produse lactice, dar
preparate la domiciliu.
5. Nimic
copt.


Este usor sa
ramanem la o astfel de dieta, greutatea este treptat evacuata, iar acest lucru
este util pentru curatarea vaselor. Incepeti lupta cu colesterolul acum, si
lasati un mod sanatos de viata sa devina o obisnuinta


Mai cititi si:


Cure de sanatate
Cand avem nevoie de o cura de
detoxifiere?

Terapia indiana cu pietre
calde

Dieta pentru ochi
sanatosi

Cura cu pepene rosu

Ceaiul de zmeura – cura de
detoxificare completa

Avantajele folosirii
saunei

Dieta de detoxificare in 5
zile

Dieta de lupta impotriva
cancerului la san

Dieta de detoxifiere pentru
femei

Ce stim despre terapia cu
acupunctura si cum ne poate ajuta?

Este hipnoza o metoda
terapeutica?

Detoxifierea de
primavara

Reteta miraculoasa cu
usturoi


 
Forumuri recomandate la Supereva


 Super Sanatate
>>

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.