Mihai Albu: Lucrez pentru oameni celebri şi nu numai…







A început cu mărţişoare şi felicitări, brăţări şi curele, poşete şi
portofele pentru Fondul Plastic. A trecut apoi la pantofi şi sandale şi
până la urmă a renunţat la arhitectură pentru design-ul de obiecte.


După 20 de ani, i-a încălţat pe Lucreţia Borgia, pe Marchizul de Sade
şi încă vreo cinci femei în tranziţie. Desigur, e vorba de personajele din
piesele de teatru cu aceleaşi nume. 


Ce poate să spună o pereche de pantofi despre cel
care o poartă?


Perechea de pantofi poate să spună dacă este bine aleasă in funcţie de
felul în care este îmbrăcat cineva. Dacă este bine acordată acea pereche de
pantofi ţinutei întregi. Degeaba ar purta o rochie foarte frumoasă, care vine
foarte bine, preţioasă, bine lucrată, cu tăieturi fine, cu elemente rafinate,
dacă încălţămintea nu este pe măsură, să o pună în valoare. Pe când dacă o
ţinută este să zicem mai seacă, rochia nu este extraordinar lucrată sau nu îi
vine foarte bine, poate fi salvată prin încălţăminte. Accesoriile contează de
multe ori mult mai mult decât ne putem închipui. Dacă accesoriile nu sunt pe
măsura ţinutei, îţi dai seama că acea persoană nu a ştiut  să-şi arate
personalitatea aşa cum este.
Cât de educaţi
sunt românii la capitolul ăsta?


În ultima vreme sunt foarte educaţi. Chiar revistele de specialitate şi
cele glamour şi ziarele şi site-urile sunt pline de informaţii, promovează
tendinţele internaţionale, tendinţele de la noi, promovează designerii de la
noi, sunt şi multe emisiuni la TV…


Sunt însă şi foarte multe emisiuni de cancan sau ziare de cancan în care
cineva foarte bine îmbrăcat e dat de exemplu ca fiind foarte prost îmbrăcat.
Asta nu poate decât să dea înapoi acea cultură şi acea intenţie a cuiva de a se
informa pentru că nu mai înţelege nimic.


De ce colecţionează vedetele
pantofi?


Nu ştiu dacă pornesc cu ideea asta de la inceput, să îmi iau cât mai
mulţi pantofi. Pur şi simplu au posibilităţi materiale şi în momentul în care
ajung în magazin sau la un designer şi au o anumită ţinută şi un anumit
eveniment la care trebuie să participe, îşi comandă ce le place sau dacă văd
ceva ce le place foarte mult, îşi cumpără… fie că-i poartă fie că nu-i poartă.


La un anumit nivel dacă porţi un pantof sau o rochie, sau orice piesă
vestimentară apari la o emisiune sau la un mare eveniment… Nu o mai poţi purta a
doua oară. Rămâne rochia… rămân şi pantofii, rămâne şi geanta poate. Ar fi urât
din partea lor să apară la alt eveniment îmbrăcate la fel sau cu aceeaşi piesă.
E un fel de obligaţie la un anumit nivel. La câte evenimente participă… tot
atâtea ţinute, atâtea genţi, atâţia pantofi… Asta este.




Ce trebuie să asortăm? Geanta la pantofi sau
pantofii la curea?


Nu trebuie neapărat asortate! Eu am alt principiu. Pentru ocaziile
speciale, atunci când ţinuta o cere şi eticheta o cere, evenimente cum ar fi o
nuntă sau o gală, se impune ca încălţămintea să fie asortată genţii. Dar numai
la evenimente speciale. Nu ziua, în nici un caz.


Ziua se pot aborda tot felul de alte stiluri, freestyle – în care nici o
piesă vestimentară nu se potriveşte cu cealaltă dar împreună dau bine, este o
modă foarte lejeră din punctul ăsta de vedere dar pentru seară, la o rochie
specială să nu se potrivească geanta cu pantofii mi se pare mie o chestie de
prost gust.


Cea mai pretioasă pereche de
pantofi…


Cei mai preţioşi pantofi au fost de fapt sandale… sunt cele făcute pentru
soţia mea la nuntă: dintr-un val fronsat, cu cristale Swarowsky, de forma unor
cruciuliţe, câte cinci la fiecare picior. Călcâiul era tot îmbrăcat în pietre,
tocul avea montura de cristale, şi se legau pe gleznă cu o panglică din satin
bordat cu fir auriu.


Au fost clienţi în decursul timpului care au ales modelele pe care le-am
propus din materiale foarte speciale de ex din voal brodat cu mărgele cu paiete
cu tot felul de elemente… un metru din materialul acesta lucrat manual costa
foarte foarte mult – 10 milioane metrul, sunt materiale de 7-800 de euro metrul
liniar din care se fac rochiile de fapt se ia o bucată mai mică… O pereche de
pantofi se face dintr-o fâşie de 20 de cm pe lăţimea materialului. Dacă e 20 de
mil metrul liniar şi eu am luat a 5-a parte din 20 de milioane, dintr-o dată
atât costa materialul dar fiind aşa de încărcat, are nevoie de un suport pe
măsură. Toate materialele costă şi acelea şi atunci o pereche de pantofi
preţioşi poate să ajungă şi la 20 de milioane.


Şi totuşi ce anume este atât de special la
pantofii semnaţi Mihai Albu?


Încălţămintea pe care o fac eu nu este o încălţăminte obişnuită, încerc
tot felul de artificii novatoare, chiar şi la genţi, tot felul de lucruri pe
care nu le-a mai încercat nimeni. Nici eu nu ştiu cum să fac şi trec prin
diverse încercări. Uneori ies, alteori nu ies, uneori se porneşte pe pistă total
greşită, folosesc tot felul de materiale, uneori neotodoxe pentru încălţăminte
şi genţi, ca de exemplu materialele rochiilor: dantelă, voal brodat… Voalul
brodat e pentru rochii, pentru corsete, în nici un caz pentru încălţăminte şi
atunci găsesc tot felul de metode de a face să arate ca şi cum ar fi parte din
ţinută, din rochie, dar cu tot suportul şi bagajul tehnic de la
încălţăminte.


Câţi clienţi aveţi?


Lucrez în fiecare sezon  unicat vreo 400 de produse şi încă 
vreo o mie de mică serie pentru magazinele ce îmi poartă numele. Am patru
magazine, 2 în Bucureşti, unul la Timişoara şi unul la Braşov dar intenţionez să
mai deschid în iaşi, în Constanţa, Tg Mureş, Cluj… probabil în toamnă vor fi
deschise.



Nu se lucrează în fiecare lună, se lucrează pe sezon, în momentul în care
îmi lansez colecţia arăt ce se poate face, fac o prezentare de modă şi arăt
tendinţele. În sezonul următor fac tot felul de interpretări la ce am prezentat.
Asta este strategia mea. Orice model pe care îl concep poate să rămână aşa cum
l-am conceput sau poate să prindă tot felul de alte elemente, chiar să treacă în
altă temă: în funcţie de culoare, de înălţimea de toc, dacă apare o platformă
sau există posibilitatea ca la un anumit model să lucrez pe alt calapod decât
l-am lucrat prima dată. Şi atunci el se schimbă, din start, devine cu totul şi
cu totul altceva.


Am tot felul de accesorii. Vedeţi, accesoriile la rândul lor au
accesorii. Mici bijuterii care pot să apară sau nu pe încălţăminte. Poate să fie
o încălţăminte mai elaborată din linii, din tăieturi şi există încălţăminte in
care focusul se face pe accesorii, pe acele elemente tip bijuterie, în aşa fel
încât creaţia să apară ca o bijuterie… Încălţămintea pe post de bijuterie. Sau
Geanta pe post de bijuterie. Chiar aşa am lansat în ultima vreme această
direcţie: atunci când vezi o pereche de pantofi să pară aşa de bine
proporţionaţi, atât de studiaţi şi echilibraţi încât să pară o
bijuterie.


Care este piaţa dumneavoastră de
desfacere?


Am multe cliente din afară care sunt ori românce plecate ori prietenele
lor, multe persoane au intrat pe site şi şi-au dat seama că e ceva deosebit şi
au comandat. Numărul lor nu e impresionant, întotdeauna se joacă această carte:
se miră de preţurile mici li se pare că e ceva în neregulă  dacă e sub 1000
de euro o pereche.


Cum vă împăcaţi cu
celebritatea?


Eu sunt doar cunoscut şi recunoscut pentru anumite produse pe care le
fac. Eu lucrez pentru oameni celebri şi nu numai. Pentru acei care se respectă,
pentru cei care vor să aibă ceva personalizat, care să-i reprezinte, care să-i
pună în valoare, ceva care să spună ceva din interiorul lor. Se potriveşte ca
mulţi dintre clienţi să fie celebri. Eu sunt doar în slujba lor.
 


Mai multe despre Mihai Albu si colectiile sale fantastice de
incaltaminte aici:
http://www.mihaialbu.ro


  Locul unde comentam cu placere:


 Moda si fitze
🙂

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.