Ceasul – un accesoriu care nu se demodeaza niciodata

Accesoriile dau oricarei tinute o stralucire aparte care nu poate fi
compensata de altceva. De aceea, designerii le acorda de fiecare data importanta
cuvenita atunci cand vine vorba de lansarea unui nou trend. In fiecare sezon,
stilistii isi manifesta preferinta pentru cate un accesoriu anume, care este
omniprezent in colectiile marilor case de moda.


Ceasul se numara printre accesoriile mereu prezente pe podium, indiferent de
trendurile momentului. Este un accesoriu care a devenit clasic, penduland adesea
intre functia sa practica si statutul de bijuterie. Exista marci care, in timp,
au devenit adevarate embleme ale elegantei prin ceasurile create de-a lungul
anilor, adevarate simboluri ale bunului gust, ale feminitatii sau ale
extravagantei.


Iata cateva exemple care ascund adevarate istorii
in spatele numelor devenite celebre:








Oyster de la Rolex


Exemplarul isi incepe cariera de „ceas sport de lux” in 1927, dupa ce a
fost purtat de o sportiva care a traversat Canalul Manecii in 15 ore si 15
minute. Hans Wilsdorf, fondatorul Rolex, reuseste astfel sa demonstreze
faptul ca ceasurile sale sunt perfect etanse. Evolutia mecansimului Rolex
ii va conferi in decursul anilor statutul de ceas de lux, mai ales din
1936, cand Rolex lanseaza oficial mecanismul automat.  In 1960 este
produs un model special de Rolex Oyster, fixat in interiorul batiscafului
Tieste care plonjeaza la 10916 metri adancime cu o presiune mai mare de o
tona pe centimetru patrat. La iesirea la suprafata Rolexul functiona inca
perfect.


Tank de la Cartier


In 1919, creatorul parizian Louis Cartier se inspira din tehnologia Renault
folosita in Primul Razboi Mondial pentru a crea un model de ceas care va face el
insusi istorie – Tank. Fascinat de monstrii de otel care dominau campurile de
lupta, Cartier s-a gandit sa le aduca un omagiu in felul sau, creand un ceas
inspirat de forma lor – un cadran solid, inconjurat de doua linii amintind de
senilele tancurilor. Primul exemplar a fost comercializat abia in noiembrie
1919, Louis Cartier refuzand sa vanda vreun ceas inainte de restabilirea pacii.
Cunoscand peste 40 de versiuni, modelul Tank a fost purtat de numeroase
celebritati, printre care Yves Montand, John si Jackie Kennedy, Rudolph
Valentino, Catherine Deneuve, Alain Prost etc.



J12 de la Chanel


Desi a fost creat abia acum 10 ani si poate ca ar parea prematur sa il
consideram un exemplar „clasic”, putem afirma cu siguranta ca modelul J12 scos
de Chanel, reprezinta ceasul-simbol al secolului al XXI-lea, atat prin designul
sau, cat si prin succesul imens pe care il are deja la public. Modelul a fost
creat in 2000 de catre Jacques Helleu, directorul artistic al Chanel Joaillerie,
care stie sa anticipeze de mult timp tendintele in domeniu. Dupa sapte ani de
munca, modelul J12 a fost lansat cu mult fast, in spiritul casei de moda pe care
o reprezinta. Colectionar de ceasuri si de automobile de epoca, Jacques Helleu
pare sa se fi inspirat din propria pasiune in crearea acestui model. Contrastul
dintre cadran si cifre, utilizarea ceramicii (singura capabila sa dea o astfel
de stralucire care sa se mentina in timp), dau modelului o eleganta fara cusur.
Modelul pare, in fine, sa ilustreze exact ceeea ce astepta Coco Chanel de la un
ceas feminin – sa poata fi folosit zilnic, sa fie solid si frumos.



De-a lungul timpului, marcile de lux s-au inmultit, iar astazi asistam la o
adevarata explozie a industriei ceasurilor care, de multe ori, sfideaza din
punct de vedere financiar, pe cea a modei. In acest an, la salonul anual de
ceasuri si bijuterii de la Bâle (Elvetia), au fost prezentate cele mai
presitigoase marci ale momentului, productii de lux din peste 45 de tari, care
au atras cumparatori sau simpli privitori din lumea intreaga. Iata
cateva dintre marcile cele mai cautate ale momentului :








Happy Sport Chrono
Chopard (rama din aur de 18 carate, 5 diamante mobile, bratara din cauciuc
maro) – pret in functie de comanda








Mini D – Dior (rama din aur
roz, incrustata cu 71 de diamante de 0,46 de carate, bratara din satin) –
5500 euro








Bulgari Moon Phase
Bulgari (cadran gravat manual, incrustat cu diamante, bratara din piele de
aligator, etans pana la 30 m adancime) – 8200
euro







Limelight – Piaget (capac
din aur alb, incrustat cu 117 diamante si 4 safire galbene, cadran de aur
alb, incrustat cu 101 diamante, bratara din satin) – pret in functie de
comanda







Premiere – Chanel (aur
galben de 18 carate si ceramica, rama incrustata cu 52 de diamante) – pret
in functie de comanda







Reverso Squandra Lady Duetto – Jaeger
LeCoultre
(otel argintat de 18 carate, rama incrustata cu
36 de diamante, bratara din otel, din cauciuc sau din piele de aligator) –
7550 euro







Hampton Classic S – Baume &
Mercier
(rama din otel, incrustata cu 28 de diamante de
0,44 carate, cadran cu 8 diamante gravate, etans pana la 30 m) – 3390
euromult. 


Mai cititi despre accesorii de moda si
suflet




  Forum unde comentam cu
placere


 Frumusete si
moda >>

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.