Barbie cea cheala

Inca de la aparitia sa
pe piata jucariilor, in 1959, papusa Barbie s-a dovedit a fi una dintre cele mai
controversate jucarii inventate vreodata.
Inspirata de o papusa germana
numita Bild Lilli, care, la randul ei, fusese creata dupa un personaj din benzi
desenate. Principalul repros adus constant lui Barbie este acela ca promoveaza
un look cu tenta sexuala, inadecvat copiilor. In plus, s-a spus ca
papusa Barbie promoveaza prostia.
A ramas celebra, in acest sens,
replica  Matematica e grea! , rostita de varianta lui Barbie scoasa pe
piata in 1992 sub denumirea de Teen Talk Barbie.
 
Un alt repros adus celebrei papusi este acela ca promoveaza o
imagine nesanatoasa a corpului.
Cercetatori din Finlanda au
facut cateva calcule pornind de la dimensiunile miniaturale ale papusii si au
ajuns la concluzia ca daca Barbie ar fi fost o femeie reala, ar fi fost prea
slaba pentru a putea avea menstruatie.



Desi nu duc lipsa de succes in randul cumparatorilor, in ultimul timp, producatorii lui
Barbie incearca totusi sa reorienteze imaginea promovata de controversata papusa,
implicandu-se in proiecte umanitare. Astfel, la inceputul anului, un
grup ce a luat nastere pe Facebook, intitulat  Beautiful and Bald Barbie
, i-a cerut lui Mattel, parintele celebrei jucarii, sa scoata pe piata o
Barbie cheala, pentru a reda speranta fetitelor bolnave de cancer sau de
alte boli ce se trateaza prin chimioterapie
, tratament ce provoaca,
printre altele, caderea parului.


Mattel nu a ramas indiferent la aceasta propunere, astfel incat, din
2013 se vor vinde papusi Barbie chele
, cu accesorii precum peruci sau
palarii. Papusa va fi insa vanduta doar in spitale, pentru a putea fi aproape de
copiii care au nevoie sa-si mareasca increderea in ei insisi.


Genul acesta de initiativa nu este o premiera in
ceea ce o priveste pe celebra Barbie.
Cu putin timp inaintea
ideii de a fabrica o Barbie cheala, un grup de sustinatori ai parului natural
afro-american a facut un experiment cu papusile Barbie de culoare care,
in majoritatea lor, aveau parul drept.
Folosindu-se apa clocotita si
produse de curatare pentru tevi, papusilor li s-a incretit parul inainte de a fi
comercializate. Asta tocmai pentru a promova ideea ca frumusetea inseamna in
primul rand naturalete. Foate multi sunt insa sceptici in privinta acestor
initiative care se doresc pozitive. Si asta pentru ca, in ciuda cheliei sau a
parului cret, Barbie continua sa aiba un corp cu trasaturi
nerealiste.



Cum ar trebui sa faca fata parintii noilor
provocari lansate de producatorii de papusi Barbie?
Aparent, nu
sunt decat 2 solutii: fie isi tin fetitele departe de aceasta jucarie, fie
incearca sa valorifice aceste initiative pozitive si sa minimalizeze aspectele
controversate. Si cum prima varianta este aproape imposibil de aplicat, avand in
vedere succesul uluitor pe care il are ravnita papusa, nu le ramane decat sa se
descurce cu diferitele nuante ale celei de-a doua variante. 


Despre fericire mai cititi:



Despre fericirea in doi,
cititi:


S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.