7 pacate zilnice facute in numele sanatatii

Toata lumea stie ca fumatul, consumul de alcool si mancarea de tip fast-food
afecteaza sanatatea. Cine ar fi banuit insa ca micile obiceiuri zilnice, precum
spalatul pe dinti sau dusul, considerate necesare si sanatoase, pot afecta de
fapt sanatatea? Desi pare greu de crezut, specialistii au ajuns la concluzia ca
multe dintre gesturile care fac parte din rutina zilnica de mentienere a igienei
ne afecteaza de fapt in mod negativ organismul.


Iata care sunt cele sapte pacate pe care le facem zilnic fata de
corpul nostru:
 
Dusul


Conform ultimelor cercetari in domeniul dermatologiei, se pare ca dusul
zilnic nu este recomandat. Folosirea frecventa a apei calde, in combinatie cu
sapunul sau cu gelul de dus, afecteaza pielea, deregland producerea de grasimi
naturale. Daca nu puteti renunta la dusul zilnic, atunci incercati macar sa nu
folositi apa fierbinte. Iar daca aveti pielea uscata, folositi geluri de dus
fara sapun sau crema de baie care contine ulei de parafina, apa si
conservanti.



Somnul de 8 ore


Ideea ca trebuie sa ne asiguram zilnic un somn de opt ore este o conventie
moderna care insa nu are atatea beneficii pe cat se crede. In ultimele decenii,
oamenii si-au adaptat somnul la ritmul alert in care li se deruleaza viata. Avem
un program de somn din ce in ce mai flexibil si de aceea somnul fragmentat,
inclusiv atipitul in timpul zilei, pare sa aiba un efect benefic. Un somn scurt,
cu durata intre 4 si 15 minute are acelasi efect ca o ora in plus de somn in
timpul noptii. Specialistii sustin ca acest lucru este o reminiscenta a
tendintei stramosilor nostri de a diviza somnul de zi in mai multe reprize.



In trecut oamenii nu renuntau la somnul de dupa-amiaza, de circa doua ore,
dupa care urmau activitati in familie si cina. Somnul de noapte dura circa patru
ore, de la miezul noptii pana inainte de rasaritul soarelui, cand aprindeau
focul si isi faceau rugaciunea de dimineata. In zilele noastre culcatul foarte
tarziu si trezitul foarte devreme, inainte de a rasari soarele, echivaleaza cu
insomnia, fata de care omul modern a facut o  adevarata fobie. Specialistii
sustin ca asa-zisa insomnie este un fenomen normal si ca atunci cand ne trezim
in mijlocul noptii si nu mai putem dormi ar trebui sa facem o activitate
relaxanta (cum ar fi cititul) pana cand ne ia din nou somnul.


Clatirea gurii dupa spalatul pe
dinti


Clatirea gurii dupa ce ne spalam pe dinti nu este un obicei sanatos. Si asta
pentru simplul fapt ca duce la indepatrtarea stratului protector de fluor pe
care il lasa pasta de dinti. Desi este un obicei la care ne vine greu sa
renuntam, specilaistii recomanda sa nu ne clatim gura dupa ce ne spalam pe dinti
si sa nu bem niciun fel de lichid timp de jumatate de ora. Un alt secret al unui
periaj eficient este acela ca nu trebuie sa ne spalam pe dinti imediat dupa ce
mancam. Este bine sa asteptam macar jumatate de ora, deoarece acizii din mancare
ataca smaltul si curatarea dintilor imediat dupa masa ii expune atacului acestor
acizi. Ideal este sa va spalati pe dinti inainte de mese, iar dupa acestea sa va
clatiti cu apa de gura.



Statul pe toaleta


Desi pare greu de crezut, inclusiv mersul la toaleta poate avea efecte
negative asupra sanatatii. Un studiu recent, publicat in revista Digestive
Diseases and Sciences arata ca statul pe vine la toaleta este mai sanatos decat
statul pe toaleta, reducand riscul de hemoroizi si de alte boli digestive.



Curatenia


S-a constatat ca cei care fac curatenia in casa au tensiunea marita fata de
persoanele care lasa in grija partenerului responsabilitatea curateniei. Acesta
nuu este singurul motiv pentru care ar trebui sa facem mai rar curat in casa.
Studiile arata ca o curatenie exagerata poate afecta sanatatea. Preocuparea
pentru treburile casnice cauzeaza stres si, in plus, utilizarea frecventa a
produselor pentru curatenie poate cauza astm. Un studiu efectuat in Spania a
dovedit ca unul din sapte cazuri de astm este provocat de odorizantele de camera
si ca riscul de imbolnavire creste odata cu frecventa curateniei si cu
schimbarea odorizantului.



Respiratia gresita


Umflarea pieptului atunci cand vrem sa respiram adanc este una dintre cele
mai frecvente greseli de respiratie. Bebelusii respira miscandu-si burta,
folosind toata capacitatea respiratorie a plamanilor, insa pe masura ce
inainteaza in varsta, oamenii respira din ce in ce mai diferit. O mare parte din
aer ramane in partea inferioara a plamanilor unde cu greu ajunge aerul proaspat.
Din fericire insa, respiratia poate fi controlata. Exersati o respiratie corecta
umflandu-va stomacul in timp ce respirati si apoi contractati-va muschii
abdominali in timp ce expirati. O respiratie normala ar trebui sa includa intre
12 si 20 de inspiratii si expiratii pe minut. Cateva minute de exercitii de
respiratie pe zi pot avea un efect benefic asupra intregului organism, ajutand
la combaterea stresului si la reglarea tensiunii.



Relaxarea de dupa cina


Cu totii simtim nevoia de relaxare dupa o zi de munca. Trebuie sa stiti insa
ca lipsa activitatii inainte de culcare, mai ales daca este asociata cu mancatul
tarziu, are numeroase efecte negative. Unul dintre ele este acela ca organismul
percepe alimentele consumate inainte de culcare ca pe mancaruri grase, greoaie.
Un mic dejun copios nu ingrasa pentru ca dupa masa suntem activi si avem ocazia
sa consumam caloriile consumate. Seara, in schimb, suntem tentati sa ne odihnim
imediat dupa ce mancam, ceea ce nu este deloc recomandat. Specialistii recomanda
ca dupa fiecare cina sa ne plimbam timp de 20 de minute. De asemenea, un alt
obicei sanatos il reprezinta mesele dese si regulate urmate de exercitii fizice
usoare.



  Forum unde comentam cu
placere


 Frumusete si
moda >>

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.