12 alimente pentru o inima sanatoasa

Cand vine vorba de alimentatie pentru o stare de sanatate buna,
alegerea produselor de calitate este prioritara. Inima este organul care ne tine
in viata, literalmente.


Exista mai multe alimente care ne pot ajuta sa avem o
inima si un sistem cardiovascular sanatos
– mai ales in cazul in care
sunt alese in formele lor naturale. In loc de alimente procesate gasite pe toate
rafturile, alegeti alimente proaspete intregi, care se pot consuma cu putina sau
chiar fara prelucrare si gatire. Alimentele organice integrale sunt cea mai buna
alegere.


Top alimente pentru o inima
sanatoasa:


Ardeiul
cayenne

Cayenne a fost numit „regele plantelor” pentru un
motiv bun, iar acest lucru este foarte adevarat atunci cand vine vorba de
sanatatea inimii noastre. Ardeiul cayenne este incarcat cu antioxidanti si alti
compusi valorosi, care ajuta la protejarea inimii si
arterelor.



Faimosul vindecator pe baza de plante, dr. Shulze a spus odata:
„Daca stapanesti doar o planta in viata ta, aceasta trebuie sa fie ardeiul
cayenne. Este mult mai puternic decat oricare
alta.”


Spanacul
Mancarea
preferata a lui Popeye este o masina de lupta delicioasa si hranitoare atunci
cand vine vorba de sanatatea inimii. Din spanac veti putea beneficia de:
potasiu, acid folic, calciu, betaina, carotenoid antioxidant luteina si nitrat.
Spanacul este, de asemenea, una din putinele surse vegetale cu co-enzima Q10
(CoQ10), care este vitala pentru sanatatea inimii si
musculaturii.


Afinele
Afinele
sunt printre cele mai puternice alimente care lupta impotriva bolilor. Culoarea
albastru-inchis a fructelor provine de la puternicii antociani antioxidanti si
sunt bogate in fibre si vitamina C.


Somonul
Acest peste
de apa rece este dotat cu acizi grasi omega-3 si este, de asemenea, o sursa
excelenta de proteine. Puteti obtine, de asemenea, o cantitate importanta de
omega-3 si din ton, hering, macrou si
peste-spada.



Leguminoasele
Leguminoasele, inclusiv fasolea,
sunt pline de proteine, sunt practic fara grasimi si sunt incarcate cu fibre,
fier, calciu si potasiu.


Fasolea proaspata poate dura mai mult pentru a se inmuia si gati
in comparatie cu cele conservate, dar au un gust mult mai bun, nu sunt ambalate
cu sodiu si conservanti si sunt mai putin
costisitoare.


Nucile
Nucile sunt
o sursa mare de proteine sanatoase, vitamine, minerale si grasimi
mononesaturate. Grasimile mononesaturate ridica nivelul de colesterol bun si
escorta colesterolul rau la ficat, unde este filtrat din
organism.


Ovazul
Bunica se
referea la fibre ca la „furaje grosiere”, insa avem mare nevoie de acestea in
fiecare zi. Ovazul este o modalitate buna de a le obtine, fiindca contin o mare
sursa de fibre, vitamine si minerale. Fulgii de ovaz cu afine va ofera un super
mic dejun sanatos pentru inima.


Broccoli
Acest
super aliment va ofera vitaminele C si E, calciu, acid folic, fibre si
beta-caroten. Impreuna cu spanacul, broccoli este o sursa naturala de CoQ10.
Broccoli este sanatos daca este consumat crud sau fiert
usor.


Sparanghelul
Sparanghelul este a alta leguma
extrem de sanatoasa. Acesta contine cantitati semnificative de acid folic,
vitamina C, potasiu si beta-caroten. Incercati sa il gatiti usor in unt si suc
de lamaie, impreuna cu usturoi tocat si un dram de sare de
mare.



Semintele de
in
Semintele de in au o multime de fibre, omega-3 si alte
elemente nutritive benefice. Le puteti folosi cu succes in salate, briose,
cereale si prajiturele.


Cartofii
dulci

Cartofii dulci sunt deliciosi (mai ales facuti piure)
si sunt o sursa bogata de beta-caroten, fibre si vitaminele A, C si
E.


Usturoiul
Usturoiul
ajuta la mentinerea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol sanatos si
ajuta la prevenirea aterosclerozei. Usturoiul este sanatos atunci cand este
consumat proaspat sau proaspat zdrobit, precum si in forma fermentata sau ulei
de usturoi.


Forumuri recomandate la
Supereva


 Super Sanatate
>>


Sanatatea familiei (lucruri care ne privesc pe toti)



S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.